O projekcie

Mistrz Robuś

Robuś to Mistrz Ortografii, mądrze uczyć nas potrafi. Gdy Robusia posłuchamy, ortografię w palcu mamy.

Robuś po przeganiał byki, w szkołach przednie są wyniki. Dzieci słówka dobrze znają,  reguł grzecznie przestrzegają.

On rzetelnie Cię przyuczy, kiedy trzeba, natrze uszy. Brzydkie błędy robisz wiecznie? Do Robusia przyjdź koniecznie! :)

 

 

Czym jest Robusiowa Ortografia?

Kurs przeznaczony jest dla dzieci mających problemy z poprawną pisownią słów zawierających trudności ortograficzne.

Nowatorskie metody wykorzystujące techniki pamięciowe oparte na zabawnych rysunkach i skojarzeniach dają zaskakująco szybkie efekty. Zajęcia prowadzone są w formie różnorakich zabaw wykorzystujących wszystkie kanały percepcji. Wszystko to sprawia, że skuteczna metoda nauki ortografii jest zarazem fascynującą przygodą i świetną zabawą. Mając wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze stwierdzoną dysleksją możemy śmiało stwierdzić, że DYSORTOGRAFIĘ ŁATWO POKONAĆ! Piątkowe oceny uzyskiwane przez naszych podopiecznych dowodzą, że KAŻDY może zapamiętać pisownię trudnych słów i opanować reguły ortograficzne.

Naszą ortografią rządzi Cesarz Robuś Przyjacielski. Jego marzeniem jest pokonanie nawet olbrzymich trudności ortograficznych. Zaraz po brzasku Robuś rześko bierze się do rzetelnej pracy i trzeba przyznać – robi to po mistrzowsku. 5+ z dyktanda staje się rzeczywistością.

Robusiowi pomaga usłużny i życzliwy żółw Bożydar urodziwy wraz z żoną Żanetą Żółtowłosą i żwawymi koleżkami co również pomoc niosą. Żaden nie próżnuje lecz ciężko haruje. Każdy jak tylko może wciąż pracuje należycie żebyś miał "bezbłędne" życie.

Jak pracujemy?

Kluczem do sukcesu każdego procesu dydaktycznego jest właściwy dobór treści i zastosowanie skutecznych metod pracy.

W naszej pracy wykorzystujemy metody charakterystyczne dla technik pamięciowych. Metody wykorzystują podstawowe mechanizmy zapamiętywania jakie posiada umysł każdego z nas. Uczymy przy pomocy budowania skojarzeń, tworzenia obrazów, abstrakcji i związanych z nimi emocji. Niezbędne jest wykorzystanie rytmu, rymu oraz poczucie humoru. Decydujące jest jednak unikatowe dopasowanie treści do metod, ich wzajemna kompatybilność w procesie nauczania.

W naszej pracy z dzieckiem wykorzystujemy 12 zróżnicowanych metod dydaktycznych. Metody te:

Wykorzystują 3 podstawowe zmysły:

WZROK             SŁUCH               RUCH

 

Dopasowane są do 3 stylów uczenia się:

WZROKOWCY     SŁUCHOWCY     KINESTETYCY

Jakie są efekty?

  • dzieci szybciej się uczą,
  • widać natychmiastowy efekt w postaci lepszych stopni,
  • nauka staje się zabawą i przyjemnością,
  • następuje nieustanny rozwój wyobraźni,kreatywności,
  • zwiększa się zdolność zapamiętywania i koncentracji,
  • uczniowie dostają narzędzia do samodzielnego uczenia się,
  • zmotywowane sukcesem są bardziej otwarte, pewne siebie i entuzjastycznie nastawione do pracy.
Innowacyjna Gospodarka Narodowa Strategia Spójności | Unia Europejska | Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego